*Sitter och drömmer

Nu har äntligen sommaren kommit känns det som, fytusan vad härligt!
Om mindre än en vecka fyller jag år, rätt härligt det med ;-)

Nästa helg, den 13 juni så är det hundutställning i Avesta, jag tänkte åka dit för att kolla på AmStaffarna som visas.
Jag längtar så otroligt mycket till den dagen då jag kan köpa min AmStaff-tik, just nu förgyller jag dagarna genom att läsa på AmStaff-forum, kolla olika uppfödar-hemsidor osv.

Jag önskar verkligen att jag hade ekonomin och tiden för en valp i sommar, för i slutet av juni föds valpar ur en jättetrevlig kombination som jag gärna hade velat ta del av.
Hanen är jättefin och väldigt trevlig, tiken är kanonläcker och jättetrevlig och båda hundarna är röda, kan det bli bättre?
Självklart är dom HD/AD-röntgade med bra resultat, Ataxia-testade och MH-beskrivna.

Till hösten skall jag kastrera Zotis, då har jag iaf kommit ett steg i rätt riktning.
Hade ju egentligen velat kastrera honom för längesedan, men vad gör man när man inte har råd?

Egentligen är det ingen ursäkt, man ska väl inte ha hund när man inte har en stadig ekonomi, men han lider ju iaf inte, hoppas jag? ;-)

Men som sagt, kastreras det ska han..
För jag vill köpa mig min AmStaff-tik medan Zotis fortfarande finns i livet.

Nu ska jag drömma vidare..


Bild tagen på AmStaff-specialen i Köping 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0